Internet i social media to obecnie najważniejszy kanał marketingowy. Korzystna prezentacja firmy w wpływa na jej dalszą przyszłość, kontakt z klientem, jego zaufanie, co wszystko prowadzi do tego, co najważniejsze – wzrost zysku. Szczególnie istotne powinno być to dla firm specjalizujących się w szeroko rozumianych usługach lub sprzedaży. Zapraszamy do artykułu po garść wskazówek.
Prowadząc swój biznes, niezależnie od tego czy jest to restauracja, szkoła językowa czy sklep – musisz istnieć także w sieci. Dobry wizerunek w internecie to klucz do sukcesu. Dla wielu klientów jest to obecnie podstawowe i najważniejsze źródło informacji na temat zakresu usług, ich cen czy miejsca ich świadczenia. Każda szanująca się firma posiada swoją stronę WWW i profil w mediach społecznościowych. Dlaczego to tak ważne i jak zacząć?
Obecność w mediach społecznościowych
Dobrze prowadzone profile na portalach typu Facebook lub Twitter to klucz do sukcesu. Największym tego potwierdzeniem mogą być właściciele lokali gastronomicznych. Dlaczego? Przede wszystkim, wielu z nas szukanie miejsca do zjedzenia posiłku zaczyna właśnie od Internetu. Co nas interesuje? Menu, zakres cen, gdzie mieści się dany lokal. Wszystkie te informacje powinny być ogólnodostępne na stronie danej restauracji, nie ważne, czy jest to po prostu strona internetowa, czy fanpage na Facebooku.
Reklama
W internecie masz możliwość reklamy swojego biznesu w różnorodny sposób i tylko od Ciebie zależy co wybierzesz, a wachlarz możliwości jest naprawdę ogromny. Podstawą jest porządnie zrobiona strona internetowa. Warto skorzystać z usług specjalisty – jest to Twoja internetowa wizytówka. Dobrym pomysłem jest także założenie strony na Facebooku czy Twitterze. Dzięki portalom społecznościowym dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów. Możesz wykupić dodatkowe reklamy lub promować swój biznes całkowicie za darmo.
Strona Internetowa
Strona WWW to wirtualna siedziba firmy – pamiętaj o tym. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to zyski w dużej mierze zależą od tego jaka jest strona twojej firmy. Bardzo ważna jest szata graficzna – pasująca do usług, jakie świadczysz, nie nachalna ale i nie monotonna. Ważne także, aby była możliwie najbardziej intuicyjna. Klient nie może mieć problemu ze znalezieniem takich informacji, jak:
- Dokładny adres firmy, pod którym klient może nabyć towar/usługę świadczoną przez firmę;
- Dane kontaktowe: email, telefon;
- Cennik usług, jeśli takowy istnieje;
- W miarę możliwości – zdjęcia.
Temat, który także powinien Cię zainteresować to pozycjonowanie strony, czyli SEO (Search Engine Optimalization). Co się pod tym kryje? Polega to na optymalizacji strony do wymagań wyszukiwarki internetowej, dzięki czemu potencjalny klient szukający usługodawcy w naszej branży znajdzie naszą stronę jako pierwszą lub przynajmniej jedną z pierwszych, co równocześnie gwarantuje dużą liczbę wejść na stronę Ważne są również słowa kluczowe, które powinny być zawarte w nazwie i opisie strony.
Szybki przekaz informacji
Co jeszcze gwarantuje Ci obecność w social media? Przede wszystkim możliwość szybkiego przekazywania informacji dużej grupie odbiorców. Klienci natychmiast dostaną informacje, które chcesz im przekazać i będą mogli na nie reagować. W przypadku wprowadzania zmian na stronie internetowej, czy umieszczania informacji tylko w sklepie stacjonarnym z pewnością nie możesz liczyć na tak błyskawiczny przekaz informacji. A jako przedsiębiorca wiesz doskonale, że czas to pieniądz. Na Facebooku możesz także kontrolować zasięg odbiorców – do jakiej liczby klientów dotarł Twój post, które z nich cieszą się największą popularnością.
Inną zaletą jest także możliwość budowania relacji i zaufania? Na jakiej zasadzie to działa? Klient poczuje, że jesteś bardziej ,,dostępny” – może wysłać do Ciebie wiadomość i liczyć na szybką odpowiedź, może komentować Twoje wpisy, sugerować co mu odpowiada, a co nie do końca. Taka wiedza, w postaci konstruktywnej krytyki lub szczerych pochwał jest dla przedsiębiorców bezcenna. Zauważ, że na takich portalach większość osób podpisuje się swoim imieniem i nazwiskiem – także sprawiedliwość ocen jest wysoka.
Jeśli jednak pojawią się nieprzychylne komentarze na temat usług lub towarów Twojej firmy – masz okazję wejść z klientem w publiczną polemikę. Zachowując wysoką kulturę oraz otwartość możesz sprawić, że klient zmieni swoje negatywne nastawienie, inni obserwujący to nie zrezygnują z twoich usług, a przede wszystkim – masz możliwość natychmiastowego wyjaśnienia sprawy i naprawienie swojego błędu. Z pewnością wizerunkowo jest to dużo korzystniejsze rozwiązanie, niż odsyłanie i tak już zirytowanego klienta na infolinię bądź zmuszanie go do pisania maila czy osobistej wizyty.
Podsumowując – to świetne narzędzie, aby udowodnić, że jesteś solidnym i godnym zaufania przedsiębiorcą.