12 Czerwiec

zus pue

ZUS PUE – co warto wiedzieć?

Dopiero dotarłeś do domu po pracowitym dniu i zapomniałeś skontaktować się z ZUS-em w celu uzyskania informacji na temat Twoich płatności i składek emerytalnych, a potrzebujesz takiej wiadomości na już? A może chcesz zgłosić członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego, nie tracąc przy tym całego dnia na stanie w kolejkach? Nic prostszego, załóż konto na Platformie Usług Elektronicznych i korzystaj z ułatwień udostępnionych swoim klientom przez ZUS.

 

Co to jest?

PUE, czyli Platforma Usług Elektronicznych, to bezpłatne narzędzie elektroniczne, które umożliwia sprawny kontakt z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. PUE udostępnia dane klienta zawarte na platformie ZUS-u elektronicznie, również poza godzinami pracy instytucji. To nie tylko sprawny dostęp do informacji i dokumentów ubezpieczeniowych, ale także zdalna możliwość składania wniosków, rozmowy z konsultantem i umawiania wizyt w jednostce ZUS-u.

Dodatkowo, PUE można spersonalizować zgodnie ze swoimi potrzebami. Portal został podzielony na tak zwane trzy panele:

  • panel płatnika, który zawiera informacje na temat firm odprowadzających składki ZUS;
  • panel świadczeniobiorcy (emeryci i renciści);
  • panel ubezpieczonego – informacje o pracownikach, od których pracodawcy odprowadzają składki.

 

Jakie są z tego korzyści?

Dzięki rejestracji w PUE, użytkownik może m.in.:

  • umówić się na spotkanie w wybranej placówce ZUS;
  • monitorować składki emerytalne i obliczyć prawdopodobną wysokość emerytury;
  • sprawdzić zwolnienia lekarskie (swoje, bądź pracownicze);
  • złożyć dokumenty rozliczeniowe i ubezpieczeniowe;
  • nadzorować zgłoszenia do ubezpieczeń;
  • złożyć wniosek o dofinansowanie rodzinne 500+;
  • otrzymać elektronicznie indywidualne odpowiedzi od konsultanta ZUS;
  • mieć wgląd w poprawność przekazywanych do skarbówki dokumentów.

Co więcej, PUE ZUS oferuje również panel przygotowany z myślą o lekarzach, który daje medykom możliwość przeglądania wystawionych przez siebie zaświadczeń. Dodatkowo tworzone jest również rozszerzenie panelu lekarskiego o tak zwane e-zwolnienia.

 

Jak założyć?

Założenie profilu na Platformie Usług Elektroniczny rozłożone jest na dwa etapy. Pierwszy z nich to rejestracja za pomocą formularza znajdującego się na głównej stronie ZUS-u, natomiast drugi etap to potwierdzenie tożsamości.

Potwierdzenie tożsamości można uzyskać w dwojaki sposób:

  • osobiście w jednej z placówek ZUS-u po okazaniu dowodu tożsamości;
  • za pomocą bankowości elektronicznej poprzez bank rodzimy, który działa na zasadzie porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

 

Kto może korzystać z ZUS PUE?

  • klient ZUS-u, który ukończył 18 lat i założył konto na platformie PUE;
  • pracownicy/zleceniobiorcy, którzy posiadają ubezpieczenie;
  • płatnicy składek;
  • emeryci i renciści.

PUE ZUS to niezbędne narzędzie elektroniczne ułatwiające realizację większości spraw ubezpieczeniowych przy minimalnym wykorzystaniu czasu i bez konieczności wychodzenia z domu.

Przedsiębiorco! Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu aktualizacji do ZUS-u oraz skierowaniu jej do odpowiedniej placówki? My pomożemy! Zapoznaj się z naszą atrakcyjną ofertą na usługi księgowości uproszczonej i pozbądź się kolejnego, uporczywego obowiązku.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to temat obszerny i wszystkim doskonale znany. Zachęcamy zatem do zapoznania się z podobnymi artykułami, które pomogą w rozjaśnieniu harmonogramu bieżących obowiązków i zmian w ZUS-ie:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *